Loading
Derniers sujets
» Problème d'instit
Hier à 19:33 par guiguidu48

» amplification 115xt HIQ
Mar 21 Nov 2017, 22:15 par Chichi

» {Vide Grenier} Carte son,horloge,clavier midi,surface de contrôle,
Lun 20 Nov 2017, 17:47 par aurel45

» Bien le bonjour de Bretagne
Dim 19 Nov 2017, 16:39 par tonyledj

» je viens de monter un studio . aidez moi svp
Jeu 16 Nov 2017, 15:25 par farooq

» je viens de monter un studio . aidez moi svp
Jeu 16 Nov 2017, 15:22 par farooq

» Routeur Wifi
Lun 13 Nov 2017, 09:46 par Mathieu1245

» console cl5 et 3
Lun 13 Nov 2017, 07:07 par Seb Riou

» problème pour envoyer un signal de logic pro x à chaque piste du mixer analogique behringer MX 3242 X
Dim 12 Nov 2017, 19:16 par cocode

» sommation
Dim 12 Nov 2017, 14:11 par stefchapuis

» Plan de Fréquence
Sam 11 Nov 2017, 19:43 par batt789

» SYNCHRO lavry blue / RME ADI 4 (aes-adat) / RME fireface
Sam 11 Nov 2017, 19:09 par Seb Riou

» Carte son interne ou externe ?
Sam 11 Nov 2017, 10:12 par Seb Riou

» Lemo 3 pts male
Dim 05 Nov 2017, 22:44 par stouv

» copies K7 interface ampli ?
Dim 05 Nov 2017, 19:45 par Seb Riou

» import session data crash
Sam 04 Nov 2017, 19:14 par Halim

» formation L-acoustic
Sam 04 Nov 2017, 19:10 par Halim

» Madees apporte sa pierre
Sam 04 Nov 2017, 13:27 par urbamax

» Micro pour accordéon
Ven 03 Nov 2017, 20:52 par Doudou

» UR4D+ L3 et L3E
Jeu 02 Nov 2017, 21:09 par Chichi

Black lion micro clock 2 (In English)

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

Black lion micro clock 2 (In English)

Message par papa John le Lun 08 Juin 2009, 11:34

Introducing the Micro Clock mk2, a completely revolutionary design in external clocking from Black Lion Audio. The Micro Clock mk2 is a radical departure in design from its predecessor. It features ultra-low jitter third order crystal oscillators with a revolutionary patent-pending high current parallel drive circuit designed to increase the amount of desirable harmonics within the clock’s spectral band. In addition to this, our proprietary noise reduction circuitry dramatically eliminates the unwanted switching harmonics normally found in digital signals. These are musically unrelated signals that create distortion and phase cancellation within the converted audio signal. Because of these technological advances, the Micro Clock mk2 may well be one of the best performing external word clocks within the pro audio market today.

When we introduced the Micro Clock mk2 we didn’t anticipate the amount of demand and controversy that managed to accompany it. External clocking is certainly a hot button issue. Some folks maintain that there’s no basis for it; that it’s a sort of modern ‘emperor’s new clothes.’ The reasoning behind this is that the device being clocked externally will simply filter the incoming clock signal through its phase lock loop, thereby eliminating any sort of benefit associated with the superior clock. In addition, the simple act of accepting the incoming signal and creating a new signal that’s in phase will add some jitter.

The biggest problem with this theory is that we know nothing about the PLL filter in question; it’s completely hypothetical. Many PLL’s in pro audio are designed to filter out unwanted signals that are outside of the desired bandwidth, although some are configured to filter out unwanted harmonics that lie within the signal’s frequency band. It’s incredibly rare to find one that does both at the same time. In the case of the Micro Clock mk2, there is very little undesirable in-band or out of band content (below 10 picoseconds using a Delta Sigma average). There is, however, an abundance of desirable harmonically related in-band spectral content; more so than the average internal clock. No PLL filter is designed to remove these desirable harmonics; they’re busy trying to remove the unwanted stuff. Simply put, the Micro Clock mk2 will not only provide audible improvement to your conversion process, but it will do it as well as or better than any other external clock on the market today.

Specifications
Output: 3 galvanic-isolated BNC with fixed 75 ohm terminations @ 6 volts peak to peak
Power: 9-12 volts DC
Sampling rates: six selectable rates, 44.1 kHz-192 kHz
Jitter: maximum 1 pico second of intrinsic jitter, less than 10 picoseconds of accumulated jitter measured using a delta sigma averaging method.

The Micro Clock mk2 is simple and probably even boring looking by most standards. It’s housed in a rugged yet basic 3 inch by 4 inch chassis that provides optimum RF shielding. It has no lights, no frequency display, and none of the usual visual candy that your friends might envy, but that's because those items create unwanted noise that affect the signal. For a modest black box, it does its job incredibly well and at a price that’s unheard of for this level of performance!

The power supply is 12 volts DC using a wall wart that’s capable of accepting both 120 and 240 volts AC. It features six selectable output frequencies from 44.1 kHz on up to 192 kHz. Output level is approximately 4 volts peak to peak. Jitter at the crystal oscillator is approximately 1 picosecond RMS, and it’s just under 10 picoseconds RMS at the output. Both of these figures are obtained using a Delta Sigma averaging method. The Micro Clock mk2 is compatible with all modern digital devices that have 75 ohm BNC word clock input.

Pricing
We offer the Micro Clock mk2 for $475 (+ $15 shipping within the continental United States.
For International orders, shipping prices will vary).

Microclock & Mod Special
For the time being we have decided to bring back our 'MODIFICATION & MICROCLOCK' bundle. We are offering the Black Lion Audio mk2 for only $295.00 (that's almost 40% off!) if purchased together with a MOTU or a Digi 003R modification.

papa John
Adminateur en chef

Partage : 7653

Revenir en haut Aller en bas

Re: Black lion micro clock 2 (In English)

Message par Havock le Ven 14 Aoû 2009, 11:00

J'utilise cette horloge depuis environ 6 mois maintenant. Elle me sert en live en tournée (Façade) ou en prestataire (retours). Je ne l'ai utilisé que sur des consoles numériques Yamaha pour l'instant (DM2000 Evil or Very Mad M7CL et PM5D RH)

J'ai choisi initialement cette horloge pour 2 raisons : son format (je voyage beaucoup et j'en ai marre de me trimballer un rack de 3 tonnes...) et son prix (moins de 500€ y compris les frais de douanes). Inutile de dire qu'il était impossible de la tester puisqu'elle n'est pas (encore?) disponible en France... Ses possibilitées quand à elles sont entièrement suffisantes pour mon utilisation : 3 sorties BNC générant 6 fréquences : 44.1-......-192 KHz par l'intermésiaire d'un switch 2 positions (44.1 ou 48) et d'un potar multiplicateur (x1 - x2 - x4). Pas de Re-Clock, pas de jolis voyants rouge vert bleu qui clignottent pas de synchro time code.... et ça tombe bien parceque tout ça ..... JE M'EN FOUS COMME DE MA PREMIERE CHEMISE.....

Après avoir acheté un transfo format Frenchy (et oui, la petite bestiolle fonctionne en 12v 1A) premier petit test au casque via un DBX 376 clocké (48KHz) par le Lion Noir relié en SPdif à une Mone (clockée via le SPdif) casque branché sur la sortie Left (oui oui ce n'est pas très pro tout ça mais ce jour là, j'ai fait avec les moyens du bord) , comparaison horloge interne VS Micro Clock.... Il me semble que le med est beaucoup plus précis (surtout le bas med et ça tombe bien, j'adore le bas med.... drunken )

Donc bon, première impression globalement positive mais "fo voir"... Donc première sortie en live (tournée donc Face) avec une PM5D RH et bien entendu on est short au niveau timing donc petit test rapide CLock interne VS Micro...... Rien de bien notable...... Je suis un peu déçu mais tant qu'à faire je reste sur la clock externe en 96KHz. Là, surprise, tout est d'une simplicité de travail que je n'avais pas encore connu sur cette console. Tout est "Facile". Inutile de le dire (mais je le dis quand meme...) Super Concert.... Même constat avec une M7CL et en retours cette fois le son répond "mieux" à mes petits traitements spéciaux...

Bon, je me dis que c'est de la Psycho (j'ai payé, je veux que ça serve) alors je demande à un ami ayant testé beaucoup d'horloges de me donner son avis. Test sur PM1D dans les locaux d'un prestataire et écoute sur 115 HiQ, je le laisse faire (fallait que je prépare une grosse affaire... )

Son retour : résultats comparables à une Rosendhall Nanoclock (je signale juste la différence de prix au passage....) Il lui semble cela dit que la Micro Clock est un peu plus "agressive" au niveau du rendu sonore. De toute façon, une nette amélioration par rapport à l'horloge interne.....

Peut- être qu'un jour je ferais une comparaison un peu plus scientifique pour m'expliquer pourquoi j'aime cette horloge mais pour l'instant , sycho ou pas , je ne m'en séparerai pour rien au monde et elle me suit partout ou je vais....

Je serai cela dit ravi de savoir si quelqu'un d'autre à cette clock et son avis mais je n'ai pas trop d'espoir la dessus

@+
Havock
Ingénieux de passage
Ingénieux de passage

Partage : 51

Revenir en haut Aller en bas

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut